Lilongwe, Malawi, 2001. De har bare hverandre. Fra et dagsenter for foreldreløse barn.
Mer enn 13 millioner barn i Afrika er foreldreløse som følge av AIDS-katastrofen.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_17421} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
De er jammen sterke disse bildene dine. Dessuten sier de veldig mye. Et godt bilde kan si mer enn tusen oird. Skal ikke prøve å si om dette er det beste av de du har tatt, for det er vanskelig å sammenlikne dem, alle forteller de sin viktige historie. Men dette er det første av bildene dine jeg har kommentert, så det var et eller annet som traff meg med dette.
Bente-Line
=)
lisbeth a.
Helt nydelig! Bildet treffer rett i hjertet...
Carl Martin N.
Rett og slett nydelig. Herlig omsorg de viser for hverandre.
morten h.
takk for kommentarer. er veldig i tvil om dette bildet selv. synes det er litt for ''søtt''. men må jo akseptere at folk liker det. har kanskje lett for å fokusere på den mørkere siden av aids-problematikken, men bilder som dette er jo med på å vise at det er noen få som får hjelp.
Magnus Knutsen B.
Søtt.. :)
Men som noen har vært inne på på noen av de andre bildene du har lagt ut, så virker det på meg som om det er historien bak og konteksten bildet er tatt i som ''gjør'' bildet.
Helt greit, men litt vel grått.
Lise B.
Litt vel sukkersøtt.
MKB: Gjør kontekst et fotografi dårligere?
Magnus Knutsen B.
Nei. Det gjør ikke bildet dårligere.
Kommentaren min angående konteksten er mer et uttrykk for en liten skuffelse over at det ikke er de billedmessige kvalitetene som fascinerer meg. Det blir istedet hvor og når bildet er tatt og hva/hvem som er avbildet.
Det skulle forutsette en forstålse av fotografiet som noe dokumenterende; som bevis for ett eller annet.
Det er jeg sterkt i mot og veldig uenig i.
morten h.
takk for kommentarer.
det med toneomfanget er nok i høy grad monitoravhengig.
kontekst har jeg sagt litt om under ett av de andre bildene, men uansett: det beste man som dokumentarfotograf kan håpe på, uten hyppig bruk av enkle effekter, er å formidle et allmenmenneskelig uttrykk som gjør folk mer interesserte i hva fotografiet handler om. og selv det er utrolig vanskelig.
søtt? ja. er selv i tvil om dette bildet holder.
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Bente-Line
=)
Men som noen har vært inne på på noen av de andre bildene du har lagt ut, så virker det på meg som om det er historien bak og konteksten bildet er tatt i som ''gjør'' bildet.
Helt greit, men litt vel grått.
MKB: Gjør kontekst et fotografi dårligere?
Kommentaren min angående konteksten er mer et uttrykk for en liten skuffelse over at det ikke er de billedmessige kvalitetene som fascinerer meg. Det blir istedet hvor og når bildet er tatt og hva/hvem som er avbildet.
Det skulle forutsette en forstålse av fotografiet som noe dokumenterende; som bevis for ett eller annet.
Det er jeg sterkt i mot og veldig uenig i.
det med toneomfanget er nok i høy grad monitoravhengig.
kontekst har jeg sagt litt om under ett av de andre bildene, men uansett: det beste man som dokumentarfotograf kan håpe på, uten hyppig bruk av enkle effekter, er å formidle et allmenmenneskelig uttrykk som gjør folk mer interesserte i hva fotografiet handler om. og selv det er utrolig vanskelig.
søtt? ja. er selv i tvil om dette bildet holder.